top of page

Netværkgruppe for RECEPTIONSLEDERE

Er du leder af en reception? Savner du at sparre med ligestillede om stort og småt fra livet som virksomhedens ansigt udadtil? Så er COMITAs Netværksgruppe for Receptionsledere måske noget for dig?

Netværket er meget velfungerende og har eksisteret i mange år. Det er en etableret gruppe, og lige nu har vi plads til et par nye deltagere.

Netværksgruppen er udelukkende for receptionsledere. Alle deltagerne har således ledelsesansvar for receptionen og har mellem 2-25 medarbejdere. Deltagernes opgaver er mangfoldige, og spænder over hele opgavepaletten indenfor en professionel receptions årshjul. Det kan være alt lige fra daglig ledelse, håndtering af telefon- og lokalebookingsystemer til opdækning til møder og kantineordninger, facilities – og meget mere.

Dit udbytte

Som medlem af gruppen får du sparring på konkrete problemstillinger fra din hverdag af passionerede og engagerede ligestillede. Vi har en tryg og tillidsfuld stemning, hvor alle temaer kan bringes på bordet – både det svære og det, der får latteren til at fylde rummet.

"Jeg får sparring på alle slags ledelsesmæssige udfordringer - både overfor egne medarbejdere og samarbejdsrelationer. Indblik i andres hverdag, hvor virksomheden ikke ligner ens egen og opgaverne er forskellige i forhold til ens egne. Der er også mulighed for at tage forskellige faglige emner op inden for ledelse og få en teoretisk gennemgang".

- Dorthe

"Det er enormt givende at dele stort og småt med ’receptions-kollegaerne’. Vi har ofte nogle roller, som ikke altid er nemme at forstå for andre, så det er rart at finde forståelse og nyttig feedback".

- Mirjam

Indholdet på møderne er altid bygget op om et fagligt tema, som fastlægges på forhånd af gruppen. Aktiviteten på møderne er høj, deltagerne engagerede og udbyttet stort.

Helt konkret er nogle af de temaer vi har vendt

  • konkrete ledelsesudfordringer

  • konflikthåndtering og de svære samtaler

  • motivation og forskellighed blandt medarbejdere

  • den daglige drift f.eks. omstillingssystemer, samarbejde med leverandører

  • personale- og ferieplanlægning og dækning af virksomhedens åbningstid

  • rekruttering af receptionspersonale

Praktisk

Vi holder et halvdagsmøde cirka hvert kvartal – dvs. fire møder årligt. Vi starter altid med frokost og en uformel runde, hvor vi hører, hvordan det går hos hinanden.

Møderne afholdes hos medlemsvirksomhederne, hvor størstedelen ligger i Storkøbenhavn.

Gruppen faciliteres kompetent af Comita’s Mette Bøndergaard. Du er meget velkommen til at kontakte Mette på tel: 3117 0880 eller skrive på mb@comita.dk, hvis du har spørgsmål.

Et medlemskab koster 3.500,- kr. årligt excl. moms

Kunne du tænke dig at blive en del af gruppen, så skriv til Mette. Fortæl gerne lidt om dig selv og din rolle samt din motivation for at deltage i COMITAs Netværks-gruppe for Receptionsledere.

Dette netværk giver andet end blot et fagligt indspark. Netop et forum som er meget stabilt og vi kender hinanden godt og på den måde opbygges der et særligt netværk, som er godt at sparre med og få input fra.

- Tina

Udvalgte blogindlæg
Arkiv
Sorter efter tags
bottom of page